MY CREW

oh pengantin-pengantin baru..

Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini. Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran. Aku memimpin isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurku.

Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?sapa Pak Ucu.

Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu.sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam. Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.


Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu. Isteriku hanya mengangguk tanda setuju. Entah pukul berapa sekarang, aku pun tidak tahu. Keadaan di luar gelap gelita dan senyap sunyi. Tanda sanak saudaraku telah pulang dan keluargaku telah tidur. Jari jemariku lembut membelai rambutnya. Ku selak rambut ikal yang menutupi telinganya lalu membisikkan

Assalammualaikum! ke telinganya untuk menguji isteriku.

Wa alaikummussalam. Rupanya isteriku masih belum tidur. Ku kucup pipi halusnya. Ku kucup dahinya yang mulus. Semerbak harumnya menusuk deria bauku. Akanku tunaikan tanggungjawabku sebagai suami malam ini. Jari-jemari ini terus membelai tubuhnya. Perasaanku tidak dapat dikawal lagi, namun...

Kringggggg.....

Tik..tik..tik..tik...

Kring.. kring..kring..

Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana memenuhi ruang bilikku. Terkejut dengan segala macam bunyi yang ada, aku membuka lampu. Serentak itu, terang benderang seluruh rumahku. Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan semua orang di rumahku. Aku mencari-cari punca bunyi-bunyi itu. Mataku terarah ke sekotak hadiah yang masih terbalut rapi. Aku buka dengan pantas dan di dalamnya terdapat 5 buah jam loceng. Juga sekeping kad berbunyi... Selamat Pengantin Baru, Jangan gopoh-gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami potong stim. .

Dalam hatiku.. cilako punya kengkawan. Potong stim betullah..
haaha....

7 ulasan:

KELI OH KELI berkata...

haha...kuang asam nya member...

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

haha....pernah jugak buat macam tu
mesti dia tension
sebab kitaorang suma bagi hadiah suma jam di set alarm setiap 2 jam
btw, selamat pengantin baru
jangan gopoh2. haha...


"KATAK PURU boleh dimakan?


"ATTENTION kawan-kawan | Blogger ini DIKEHENDAKI !!

Boleh ker cara ni naikkan TRAFIK ?

s0ggyBloggErs berkata...

kah3... ade ke patot kn wt cm2 kt mmbe2...
ish3.... tp style la kn... hehe...

KinosKoko berkata...

woooo..idea best nih..haha

Syafiq Rosli berkata...

haha..pandai betul orang yg bagi hadiah tuh..

zuera berkata...

hahahahah....bnde yg sme zue wat kt spupu zue..hehehhe..

s0ggyBloggErs berkata...

zue : koh3.... ade gak eah owg wt...?? amacam...?? style x...??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...